April 24, 2012

oh begituuuuu

just wanna share interesting facts with u all . here .

jeng jeng tahukah anda ? 




                                          tetibe plak ! 


                               

  • lidah adalah otot yang terkuat dalam badan kita . ye..lidah ! bende  lembut dalam mulut kita ! haha
  • haaachooowww ! OMG ! bersin ! jika kita bersin dengan terlalu kuat boleh menyebabkan patah tulang rusuk,pembuluh darah di kepala dan leher juga boleh terputus . however, kalau kita tahan bersin pula akan menyebabkan gegaran pada organ dalaman . macam gempa .
  • jantung akan berhenti selama 1 minit ketika bersin .
  • okay ini real punya bahaya ! HEADPHONE yang dipakai selama satu jam akan menstimulasikan perkembangan bakteria dalam telinga sebanyak 700 kali ganda ! oh! 
  • Wanita kurang tersedu berbanding lelaki . 
  • darah dapat dipam sejauh 30 kaki oleh jantung manusia . ha ! jangan lupa Pencipta  manusia dan jantungnya? SubhanaALLAH !
  • wanita berkelip 2 kali ganda lebih berbanding lelaki .
  • 25000 gelen air liur dikeluarkan oleh manusia sepanjang hidup .
  • orang kidal guna tangan kanan untuk menggaru .orang yang guna tangan kanan pula guna tangan kiri untuk menggaru .
  • kebanyakan orang akan ketawa sebanyak 13 kali dalam sehari . =D
  • sisa sel kulit mati anda adalah 90% daripada debu dalam rumah anda . owh,makin ramai penghuni rumah,makin banyak la debu ! haha
  • tulang rusuk lelaki kurang 1 daripada wanita . 
  • kaki kita akan jadi lebih panjang 5-10 % pada sebelah petang ! owh ! nak rasa tinggi ukur pada sebelah petang lah ye ! =D sukenye !
  • masa yang diperlukan manusia untuk melelapkan mata ketika mula tidur adalah 7 minit .
  • mulut paling kotor adalah mulut kucing .mulut kedua kotor adalah mulut manusia ! haha bakteria !

sekadar berkongsi . segala tambahan maklumat dipersilakan ! =)

7 comments:

~Sweet Honesty~ said...

hehe..mulut kedua kotot mulut manusia..(^_^)

Cik Nur said...

tulang rusuk lelaki kurang satu kan..kerana wanitalah pelengkapnya..

@ deqla manjew said...

info yg best... thx for sharing... :)

Chic Na said...

oh baru tahu. tq cendol share info ni. :)

9n0L4 said...

yg rusuk tu sgt sweet. tu lah die hikmah nye kan. ;)

dyabunga said...

nanti nk ukur tinggi belah ptg lah..hahhahah

hazfee said...

ye ke ni?haha. baru tau ni :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...