April 2, 2012

Hargai orang tersayang :)

As salam :)

Notice what? Kita selalu lupa..

Lupa untuk berSYUKUR

Selalu kita impikan seseuatu yang lebih lagi
Memang tidak salah impikan sesuatu yang lebih
Lebih berjaya..
Lebih bahagia..

Tapi,

Dalam mengharapkan sesuatu yang lebih , kita lupa pula menghargai apa yang telah kita miliki
Sering kita rasa ingin memiliki seperti orang lain

" kan bagus kalau aku pun ada macam tu, yang ini tak elok lah "

Asyik pandang apa yang kurang jadi terlupa apa yang ada .

Kadang-kadang kita asyik complaint tentang orang yang hadir dalam hidup kita .


borrow from Mr Google  :)
                                                 
                                           

"eh awak ni..apalah! "
"awak tak faham saya.."
Bla bla bla...

Agaknya masa kita complaint tentang dia kita lupa untuk brsyukur.


Bila dia dah pergi, baru kita rasa bertuahnya kita pernah ada dia.


HARGAILAH setiap orang yang hadir dalam hidup kita..
Kerana mungkin hari esok takkan hadir untuk kita ataupun mereka



9 comments:

@ deqla manjew said...

ye betul, hargai sementara dia msh ada...

Cik Nur said...

betul tu..hargailah mereka..
jgn bila dah xde baru nak hargai,..!
time tu nk myesalpun xguna..

cendol said...

rite! mase tu air mate darah pun dia x kn dtg dah

etuza said...

asalam..
hargailah org2 tersayang, marilah selalu bersabar..

~Sweet Honesty~ said...

betul.. kalo asyik komplen,mknanya,komplen ketentuan Allah.. maka, harus berterima kasih dan bersyukur..

-SUPERGIRL- said...

mghargai org org yg tak hrgai kite pulak cmane eh ? wah seksa nyee :(

Aine Ainun said...

Erm...saling menghargai, melengkapi hdup...

Chic Na said...

btul tu. xde manusia yg sempurna. diorg lah yg akan melengkapi hidup kita. so bersyukurlah..

9n0L4 said...

sampai kiamat lah tak abis nye kalau asek duk bndg dgn org yg ade lebih dari kite kan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...