April 20, 2012

Ujian Psikologi

                                       






just for fun .
dapat ni masa ada penceramah datang sekolah . dia buat ujian ni .
sape nak try boleh lah . ok .


ambil sehelai kertas . nak lukis lukis sikit .
follow instruction


1 . lukis rumah .


2 . lukis pokok kelapa .


3 . lukis buah pokok kelapa .


4 . lukis sebatang jalan . sebatang sahaja okay . tak boleh bercabang .


5 . lukis bukit .


6 . lukis matahari .


7 . lukis seekor  ibu ayam dan anak nya 4 ekor .


8 . lukis bola 5 biji .


dah itu sahaja .


okay sekarang rujuk jawapan nya  di bawah ni .


 Rumah   
sekiranya anda lukis rumah batu , maka anda seorang yang agak materialistik . 
sekiranya anda lukis rumah kayu , anda seorang yang berpada-pada dengan apa yang ada .

 pokok kelapa 
pokok kelapa yang lebih tinggi dari rumah , anda seorang yang bercita-cita tinggi /menetapkan matlamat tertentu yang mesti  dicapai !
 pokok kelapa yang rendah  dari rumah , seorang yang mempunyai cita-cita yang biasa biasa sahaja asalkan berjaya .


 buah kelapa  
buah kelapa ada 3 biji, bererti matlamat yang ingin dicapainya adalah realistik,bukan mimpi semata .
buah kelapa lebih dari 3 biji bererti seseorang yang lebih  banyak berangan tentang impian nya .


 jalan 
jalan sebatang yang tidak menuju ke rumah bererti seseorang yang tekad mencapai apa yang dihajatinya tanpa menghiraukan masalah  dalaman .
jalan yang menuju ke rumah bererti orang yang mudah terpengaruh dengan masalah dalaman dalam mencapai cita-cita .


 bukit   
bilangan bukit dari 3, seseorang yang banyak impian tapi tak realistik .
bilangan bukit 3 atau kurang ,seseorang yang membuat impian berdasarkan kemampuan .


 matahari  
sekiranya matahari dilukis tersembunyi di celah bukit,menunjukkan seorang yang agak pemalu .
kalau matahari dilukis terbit tinggi , seseorang yang agak havoc . kepoh ! 


 ayam  
sekiranya dilukis ibu ayam di hadapan anaknya ,ini seorang yang boleh memimpin .
sekiranya ibu ayam di belakang anaknya,seorang yang lebih suka dipimpin .
sekiranya ibu ayam di tengah anaknya ,seorang yang boleh memimpin dan dipimpin .


 bola  
bola yang susun aturnya berselerak ke sana sini , seorang yang kurang sistematik .
jika bola di lukis bersusun satu tempat , seorang yang sangat sistematik dalam urusannya .

pssttt.. jangan marah ye kalau ade yang salah . sekadar berkongsi. ada betulnya juga.
GIVE IT TRY  =D 

10 comments:

Anonymous said...

alamakkk ! aq materialistik ! aha memang .
bukan apa, dunia sekarang sume perlukan duit !

@ deqla manjew said...

haha...sy kalo lukis rumah mesti lukis yg mudah2 je...iaitu rumah kampung yg ada kaki tu...hihihi...mcm lukisan budak2 la...

~Sweet Honesty~ said...

wooo..sya pun xtau nk kategorikan rmh yg sya lukis neyh..hahaha

Cik Nur said...

rumah yg cik nur lukis kosong..pastu atap rumbia..hahaha..
matahari lak tersembunyi...hahaha
bila tgk hasilnyer..cm lukisan kecik2 dulu..
sukelah main2 mcm ni..:)

Chic Na said...

wahh menarik. rasanya yg akak lukis semuanya brkaitan ngn diri akak. tp satu je, buah kelapa akak cuma 2biji. camno tu? :)

9n0L4 said...

lukis matahari di sebalik bukit. malu malu gituuu. hee. ;)

Dieyna said...

hehe dahh lukis dah... materialistik.. bercita2 tinggi. ada impian tapi banyak berangan hahaha

AdilaAzmir™ said...

dah lukis dah. hahaha havoc/kepoh :D

zirah said...

wah sangat menarik~

dyabunga said...

tak sangka dya pemalu..hahahaha..mcm terbalik pula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...