July 6, 2012

Appreciate !


rasa bahagia bila kita menghargai ape yg ade dn kurangkan aktiviti complain2
sebab perangai suke complain ni sgt annoying

Complaint > Annoying > sakit hati > makan kaki 



kadang2 kita lupa untuk menghargai nikmat yg ada
bila nikmat ditarik balik,barulah terasa betapa ruginya kita
hari ini Allah bagi kita peluang utk hidup lagi
gunakn masa hidup kita ni utk mencari bekalan ke akhirat



RAMADHAN makin dekat ! semoga pnjng umur kita utk bertemu Ramadhan..






28 comments:

leakedknowledge said...

amen..smoga pjg umur menghadapi ramadhn. :)

Dieyna said...

Betul2... hehe

are_lin@yu said...

kalau komplen dekat diri sendiri tak pa..tapi kalau komplen dkt orang,hiash ayu pun kadang2 tak suka jgk..semua orang tak perfect..

Chic Na said...

bersyukur lah..

kenapa sakit hati > makan kaki. bukan makan hati ke? hikhik.. :)

wan nurul hezrina said...

kita kena tgk pada mereka2 yang susah n tak diberi nikmat Allah n banyak diberi ujian bertimpa2...kenalah bersyukur sbb apa yang ada adalah nikmat yang Allah beri an ada hikmah semuanya..selamat beramal=)hihi

Boni JLL3 said...

hahahaha. sampai makan kaki tu..hahahaha.. hadoiyai

Kesuma Angsana said...

betul tu.. n belajar lah menghargai apa yg ada disekeliling kita !

IntaNBerliaN said...

tu la.. ramadhan dah mkin dkt.. moga kita msh berkesempatan utk merebut keberkatannya..

ஜ miss klanika ஜ said...

sebab kita tak belajar menghargai , itu yg susah temu bahagia

Nyue said...

semoga umur kita dipnjgkan utk menyambut bulan ramadan :)

Cik Nur said...

Amin..!

InsyaALLAH..cik nur juga tak sabar nak tggu ramadhan.. :)

setiap apa yang kita tempuhi atau di uji, wajiblah kita bersyukurkan, walaupun ianya sepahit hempedu...

KorN said...

selamat menyambut ramadhan dan sama2 lah mensyukuri nikmat dariNya

elyna mirsada said...

sronok tunggu ketibaan ramadhan

Wanieys said...

tak sabar nk msk ramadhan :))

Cik Aini Lavender's said...

mak aiiii..mkn kaki no.hahhaaha
dasyat weh cendol =p

setuju sgt!
hargai lah segala nikmat yg Allah kurniakan tuk kita sblm terlambat :)

lelamaisara said...

jgn makan kaki..tak kenyang..hehehe

Yana Libra said...

sentiasalah bersyukur kan~ :)

~Sweet Honesty~ said...

insyaallah..umur pnjg, pasti ketemu ramadhan..

Boni JLL3 said...

err.. mano pergi nya ntah komen saya tu.hehe

izz iizza said...

hehe..lumrah hidup camtu la..x suka jer nk komplen..:)

izz iizza said...

selamat menyambut bulan ramadhan x lama lagi..

aku HaniAsyira said...

hargai apa yg ada sebaik mungkin kan..

Ameerul Ashraf said...

betul tu.. kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada.. semua tu rezeki daripada Allah, walaupun sedikit dan tak seperti yang kita harapkan sekurang-kurangnya belajarlah untuk bersyukur.. fikirkan lah org yg lebih susah daripada kita.. :)

NAL said...

Salam ramadhan..

Si Matatajam said...

Ya Allah pjgkan la usia kami semua untuk bertemu ramadhan.. Klik2 HB

Mr.Clive said...

bersyukurlahhh bersyukurlaa bersyukurlaaa

Edy Fee said...

snang ckap in BM..bersyukurlah

9n0L4 said...

hehe. moga ramadhaan akan dtg ini mendidik kita utk rase menghargai. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...