July 23, 2012

:( kesian same lu makcik!

haha jahat tak tajuk ni? :p lantak la




pagi tadi Cendol pegi pusat zakat,ade urusan nak disettle kan.
mase tgh tunggu nombor giliran, ade makcik dekat dekat situ.
dia dpt beras satu peket kecik . 
lps tu dia cakap kat makcik sblh dia
"jadi le dpt ni pun.dah takde ape ape dah minggu ni"
kesian mndngonye..bersyukur le kite yg masih ade ape ape ni..
jgn membazir,berbuke biar patut2..
jgn pulun mkn smpe nak rukuk pn rase nak terkeluar balik



36 comments:

mama aryan said...

sian makcik tu,dpt beras..lauknya ntah apa la kan..muhasabah diri jap akak ni..sob3

Cik mama said...

betul tu, bln puasa ni laa bln rezeki dan bln kebnyakkan org membazir..

Niesa said...

kesian makcik tu..kita yg ada ape2 ni kdg2 xreti nk bersyukur kan..selamat berbuka cendol..sarawak berbuka awl sikit..hehehe...

Cik Nur said...

perghh..tajuk entry lu ganas la adik manisss.. hihihi

Kesuma Angsana said...

btul tu seelok2nye elakkan pembaziran di bulan pose ni!

mizz RFL said...

sedihnya baca.. ermm

wan nurul hezrina said...

betul.mmg ada org yang ikat perut sbb tak mampu tapi kita yang mampu mewahhhh sangat ngan pembaziran.nurul akui dulu masa tahun2 lepas ramadhan nurul penuhi ngan sikap membazir..setelah muhasabah diri nurul nak ubah tahun nie no bazar2..beli lauk basah n masak..jgn membazir.kalu bleh buat sendiri buat..tak mo beli2..hapefully Allah protect me dr membazir..

izz iizza said...

sian kt mak cik tu..:(

Fikri said...

Haha.. ada yg kadang2 rukuk 3 saat pn dh pnat. :D

Nurlyla said...

sdihnye, utk dia bbuka tu..

Si Matatajam said...

Kesiannya....Tajuk tu cam Dasat sangat la Cendol ...klik2...

leakedknowledge said...

speechless xtau nk komen apa..haha. slmt berbuka ms. bubu :)

LYAfrina said...

alhamdulillah..bsyukur dgn apa y kt miliki

~Sweet Honesty~ said...

besederhanalah la dlm apa jua hal..

Chic Na said...

memang kesian. kakak kecik mana boleh brutal2. huhu..

haz said...

btol3.. makan biar berpada2.. trutamanya bila ramadhan ni. bila pergi je bazar ramadhan, semua nak beli. lepas tu makan byk x hbes. membazir je.. huhu

Cik Aini said...

sebak la plak cendol.huhu

anif abdullah| AA said...

jadi laaaa... sobss

Yumida said...

betul tu sis..peringatan yg baik...sy ni klo minum air byk2 mmg senak perut...part rukuk terasa kesenakkannya...kang mcm sis cendol ckp atas tu..rs mcm air paip je keluar nanti ..haha

dyabunga said...

kesian makcik tu..:(

Deqla manjew said...

owh.. kes x reti bersyukur la ni yer? hurmm... bersyukur la apa adanya...rakyat negara lain tu mati kebulur..

lelamaisara said...

Jahatnye tajuk..hehehe


ye la...kite selalu membazir sampai lupe ada yg dalam kesusahan...

aReLaN said...

bersyukur la ngan rezeki yang kita dapat tak kira kecik atau besar kan..

are_lin@yu said...

sedihnya dengar..moga makcik tu terus dilimpah rezeki bulan posa ni..huhu..salam 4 ramadhan cendol ;-)

KorN said...

agak kejam tajuk ini.. hehe

9n0L4 said...

kesian nye org yg tak cukup mkn ni kan. beringatlah kite time mkn. ;)

Michelle Hopell said...

haha memang jahat juga tajuk entry ko tu cendol. hihi :P

kay_are said...

bersyukur r ngan ape yang kite ade kan? orang lain lagi susah.. hmm

Masha Meisters said...

bersyukur dengan ape yang kita ada...yang penting elakkan pembaziran...waktu puasa ni spttnyer kita sama2 rasai mereka yang kekurangan...

UmmiSyarni said...

Betul tu.masa membeli jgn ikut nafsu.ingatlah pada mereka yg tak punya apa2 untuk berbuka.itu akan menginsafkan kita kan.

N.Aima K said...

alahai insaf seketika..mcm nak ajak je macik tu berbuka hu hu hu

Nurlyla said...

cendol.. lalala~

etuza said...

yalah marilah ber jimat cermat kan. puasa ajak kita berpada2 tu

nn lylyn said...

cian dgr..slmt bpuasa..

Wanieys said...

sebak pulak baca kisah makcik tu...insafnyer

Miss BaNu said...

betul tuh..bersyukur apa yg ada...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...