September 28, 2012

Termengorat pak arab .

ape?oh menggatal kau ye!!lempang dia lempang dia!!!!!!!!! tettttttttt!!! 

jangan serang dulu . nama pun terrr mengorat . maka nya bukan lah sengaja >.<

masa tu kami berjln pegi ke farmasi berdekatan nak beli ubat.otw balik,ade gerai makanan.ramai arab berkumpul.wahh mula la rase nak tau.ape ke bende nye arab arab tu tengok? ah pegi la tumpang 2 kaki .
tengok si penjual goreng bende kale hijau macam cucur . 
wah curious curious!!apekah itu?? bila penjual tu angkat je dari periuk,berebut rebut para pembeli.

 macam sedap je.jom beli!! kami bersepakat.

lps tu nak tau ape ke bende nye tu . sahabatku yg bertuah itu  tanya "ismu eh?" 

ismu eh = nama apa?

haha lepas tu ape jadi ? pak arab tu tersengih sampai telinga,mata membulat sambil tgnnya ke dada . haha paham tak cemana?gaya org terharu tu..hahaha pak arab tu ingatkan tanya nama dia.

laju lajuku tunjuk kat tepung "da" .  da tu maksudnye ini .

oh lepas tu baru dia paham ktorang tanya nama tepung tu.muka dia kembali normal.
mesti pak arab tu macam teruja org tanya nama dia tetiba.muke dia sengih lain macam!haha

benda tu namanya tokmiah.(ha betol ke tak eja ni.) dia kale hijau,mcm ade rempah rempah.rasa dia not bad .ok laaa.mkn panas panas memang sedap =P



46 comments:

unsecretostory said...

Tokmiah ? Makanan dekat mana nie . Xpernah dgar jugak nie ? *Curious curious curious*

etuza said...

tahniah dapat sesuaikan diri. Perubatan ke pergigia? di u al azhar ke tu dek!

Solehah Shamsuddin said...

hakhak lawakla cendol ni. len kali jgn tanye cmtu dh ye. klu nk tanya apa ni just tanya " ma haza? " ha, ni baru betul soalannya. hehe :)

-meeSUPERGIRL- said...

haha terngorat dan terperasan pulak pak arab tu. . Hehe

Solehah Shamsuddin said...

solehah teringat kwn solehah da cte pasal lecturer arab solehah gi kedai tnye mana beras dalam bahasa arab kat pekedai cina. pe lg, tokey kedai cina tu duk terpinga2 la. nasib baik kwn solehah tu paham pe yg lecturer solehah gtau. kira selesaila dia beli barang. haha mmg lawak kes ni.gelak2 kami bila tanya balik kat lecturer tu :D

Chic Na said...

haha.. jgn cendol. tak pasal2 pak arab tu dah perasan hikhik..

mcm sedap je. kirim kat kakak pulut sket. ;)

Everything's Everythings said...

Alahai kesiannya Pak Arab tu malu..
Cendol Ismu eh?

boni kacak said...

hahahahaa.. tok arab tu perasan.hehehe

~Cik Sweety~ said...

jgn2 kelak terkawin ngn pak arab..hehehe.. hati2 d tpt org yea dik..

mselim3 said...

assalammualaikum...cendol, best lagi kat sana...teringin pergi kalu ader umur insaallah,
tp sayang cendol xder gambarnya...."ismu da" hehhehe.....

ismi mohd selim zainal heheh...naam...
dulu belajar bahasa arab...tp banyak dah lupa nanti kalu singgah sini boleh aje bahasa arab...hehehh...

elyna mirsada said...

xde gmbr ke cendol?nk tgk upenye..hehe,miz u dear

cik wanie Lovela (CWL) said...

termengorat ore korea cmna lak hehe

C'Jai said...

hamboi cendooool.....keto akak baca tajuk n3 ni..haha..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

seronoknya dapat rasa makanan kat sana :)

take care ye cendol kat sana :)

Zul De Alexis said...

kalau wa jd pak arab on tergoda wei..hahahaha

Cik Aini said...

hehehe
biarlah..
br dia rs nk terharu dah p ngtau tanya nm kueh tu plak..sian dia..ingt org tnya nama dia.haha

new hope said...

salam,

biasa la bila broken grammar lari makna ( ̄ε ̄

KLIK lagi mahasiswa tak dapat kerja

Cendol said...

haha kesian la jgk sikit .
ismi cendol pulut . ismu eh? haha

Cendol said...

posto posto!!kehkehkeh

Cendol said...

haha ye itu pun betul jugak,tapi itu bahasa arab fushah.kat sini guna bahase arab amiyyah.mcm bhse pasar la.ade arab yg tak paham bahasa arab fushah :)

Cendol said...

perubatan di al azhar

Cendol said...

makanan kat mesir

etuza said...

ya perempuan, kami orang sabah, sikit sangat yg kena tawar pergi sana, hari tu hantar di di KLIA ke Mesir kekok juga,mujurlah kita semua sesama Islam. Dia ambil bidang medic ( pergigian & pembedahan) cari ja ya, sampaikan salam saya pada dia, jika berjaya kenali anak pakcik tu ya. cuba cari muka macam di blog pakcik tu ada di entry tajuk ni ya "Puterajaya, KLCC Tak Sangka Bagaikan Mimpi" rasanya boleh kenal nanti bila nampak wajah dia ni.
Tq ya. moga kalian berjaya hadapi cabaran belajar dirantau orang ni.

etuza said...

oh ya klik blog anak pacik ya.
http://haziqah-kembaramuslimah.blogspot.com/

aku HaniAsyira said...

sekali pak arab sudah perasan da... ensem tak?? kalau ngorat dapat lah kuih tu selalu.. kuih ke roti??

Hanif Idrus said...

Tokmiah....
Pelik namanya...hihihi.

Si Matatajam said...

Pak Arab tu perasan la plak..sian dia...

Cikgu Ma said...

bangga kot dia kalo leh skeping arab..hehe

Arina Shamsul said...

hahahaha..nasib baik dia tak sempat perasan lebih..kalau tak boleh dapat makan freee..hekhek

Deqla manjew said...

hahaha... apa salahnye kalo tnye nama dia pun..mana tau bole kenal2 pulak lps ni...

Dayana Bahar said...

pak arab tu terperasan upenya hehe

elyna mirsada said...

kuih pe cendol..sdp ke..hehe

Cik Nur said...

mana pic tokmiahnya..?? nak tgk..hihihi..
pak arab2 pak arab..sabaq ja la..cepat perasan..hihih

LYAfrina said...

hehe..mujur x tjatuh hati kan

-meeSUPERGIRL- said...

mee dtg lagi ..

9n0L4 said...

haha. dlm kasar kasar pun ade taman dlm hati jugak pak arab ni. ehhhhhhh, cmne nak pos hadiah teka teka kat cendol? huhu.

dya bunga said...

ingt cendol mengorat pak arab tu

Cendol said...

waalaikumsalam.inshaAllah smpai jgk tu ke sini.haha tak sempat snap gmbar mknan tu dah habih di makan. :)

ismi cendol pulut.haha
oh buleh je jom kite praktis kan. kat sini arab ckp 'jom' = 'Yalla yalla'

Cendol said...

bahaya sungguh cik sweety ni! haha okay :D

N.Aima K said...

hahaha lucu lah!!! kalau taaaaaak....

mselim3 said...

'yalla yalla filalaghatul arabiya'=jom kita berbahasa arab @ jom kita bercakap dalam bahasa arab..

right me if im wrong...

sorry kalu menyusahkan ... saje aje heheh...

hazfee said...

apa rupa makanan tu. pos sikit gambar.ekeke

lelamaisara said...

hehehee..ade2 je cendol ni....dah pandaicakap arab la cendol pas ni..bagus2....

Mrs Velentine said...

wah termengorat..kesian pak arab 2..korang buat di akecewa..hehehehe

wan nurul hezrina said...

ada jugak dapat kawin ngan pak arab minah sorang nie.hehehe..cendol nnt post lah gambar2 kat sana nak tgk..gambar pak arab tak mo!hehe

Yana Libra said...

bahaya tul termengorat tu..hehe~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...