October 14, 2013

Oh bapak saudaraku!

Entry dari draft .

secebis kenangan zaman gigi susu sengaja ditempek disini buat kenangan di hari tua.

Zaman itu  Sesame Street , memang takkan dilayan. tak batak aku nak hadap kartun tu.
Power rangers,Dragon ball dan WWE menjadi kegemaranku.
Pergi sekolah hanya itu yang aku bualkan dengan jiran meja sebelah kanan dan kiri,Syakir dan Fidzril .(masih segar di otak ini nama 2 orang kutu tu , seorang berkepala besar,seorang berkepala macam curam bukit.hehe)

Malam-malam,tengok WWE dengan ayah dan abang . masa tu minat sangat dengan Joesinar sebab rasa macam dia kuat gila la.mungkin sebab dia gantung rantai pagar dan mangga kat leher. -..-

Ray misterio dengan the rock pun suka jugak . tak suka Rikishi .

Bila dia lawan,bersorak-sorak tengok dia pukul orang.Bila dia menang , bersorak juga. excited gila .
Kabo kat mak, "mak,tahu takk Joesinar menang tadi..dia pukul orang tu,perhh dahsyat mak! "
Mak dengan selamba cakap " aah yelah.Joesinar tu bapak sedara kamu ye!"
fuhhh berbunga-bunga hati..rupanya Joesinar yang aku kagumi tu bapak sedara aku!yes!yess!!

pergi sekolah,canang kat kawan, "Mak aku kata, Joesinar tu bapak sedara aku!"

Time tu memang percaya habis apa mak cakap sebab mak jarang kelentong macam ayah . haha.
then tak lama lepas tu baru tahu yang mak cakap macam tu sebab dia marah.haha.dia perli aku rupanya!
Masa tu budak-budak lagi mana paham orang perli..

nampak tak??budak-budak selalunya lurus dan jujur berbanding orang tua.budak-budak cenderung meluahkan isi hati secara terbuka,orang tua pulak suka nak selindung,cakap berlapik-lapik.

..anak-anak itu bersih,ibarat kain putih..*nyanyi secara tiba-tiba .

okay itu saja. -------


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...