October 28, 2012

Aidiladha

gema takbir versi melayu yang sgt sayu meruntun hati.ada member yg dah kesat kesat mata.bunyi sobsobsob..teringat famili yang jauh agaknya.
bagi yang macho macam tukang taip ini,bunyi sobsobsob itu bukan kelaziman.namun,habuk masuk mata tepat pada masanya.  =P habuk habuk nakal sungguh kamu!


suasana bhgian akhawat selepas solat raya 


Aidiladha di Mesir sangat meriah.banyak program diadakan tambah-tambah lagi under perubatan.

open house merata-rata . senang hati . makan saja . unta ada, lembu ada, kambing pn ada .

seronok dapat tengok macam mana unta disembelih.

lelaki bertugas menyembelih dan melapah, yang perempuan potong daging


sesi melapah oleh para ikhwah



para akhawat , potong daging


makanya hari itu agak kepenatan berlawan dgn daging2 dan lemak2 unta .




Salam Aidiladha,




36 comments:

kinara kinatara said...

wah meriahnya:)

izan mama mia said...

meriahnya disana..untung cendol dapat belajar disana,...dapat pengalaman baru,...kami disini juga bertuah dapat membacanya.... :) miss u...

Chic Na said...

kontrol macho nampak. hikhik..

mcm meriah je sambutan kat sana. :)

Cik Nur said...

Salam Eid Adha dari Malaysia buat Cendol nun jauh disana.. :)

Sedap x daging untu...?

boni kacak said...

wah..bertuahnya dapat merasai suasana beraya di tempat orang... suasana lain...

Deqla manjew said...

meriahnye suasana aidiladha kat sana..best la dpt mkn daging unta... :)

Mrs Velentine said...

salam aidiladha cendol..

Niesa said...

waahhh!mesti meriah kan cendol..best la tgk unta kena korban...Salam AidilAdha juga cendol!(^_^)

mselim3 said...

Selamat Hari Aidiladha....moga anda selamat di bumi Eygpt....jgn sedih2 , hiasi diri cantik peribadi...salam ukhuwah...

fieda said...

seronok dapat tgk unta ye..

leakedknowledge said...

salam eidul adha juga cik bubu

daging byk = makan byk = darah tinggi + obes

hahaha..:P unta tu siap ada tatu lg kt badan beliau..=.='

dya bunga said...

meriahnya..daging unta tu..nk sikit

Masz Sidek said...

bestnye... pengalaman baru beraya di perantauan...

Deq's Qienz said...

salam aidiladha buat cendol..raya di perantauan yerr

Cinta Misteri said...

Salam aidiladha cendol. Sedap tk daging unta. Kat sini aritu CiM beli 1/2kilo rm45.
Jgn sedey tau, cendol pun sdg lakukan 1 pengobanan tu...bkn sng beraya d perantauan, jiwa kena kental

unsecretostory said...

Best tak makan unta ? rasa cam xpernah makan lagi nie ^^

Karukord Jagau's said...

seronoknya gotong royong ramai2...

C'Jai said...

Wah....besnye dapat mkn daging kambing....unta akak pernh makan masa kat Makkah hari tu....

Perhhhhh...cendol header baru...

Pssst...kat mesir ada juai cendol tak....ngeeee

QA's ~ mamapapa said...

seronok jgk mengutip pengalamn beraya di tempat orgkn..tambah2 plak wktu masih belajar..semoga terus tabah menempuh plbagai cabran ,selamayt hari raya,dik :)jmput follow akak kmbali,ye :)

QA's ~ mamapapa said...

seronok jgk mengutip pengalamn beraya di tempat orgkn..tambah2 plak wktu masih belajar..semoga terus tabah menempuh plbagai cabran ,selamayt hari raya,dik :)jmput follow akak kmbali,ye :)

aku HaniAsyira said...

sonok lah tgk unta disembelih kan

mama aryan said...

seronok dpt buat keje ramai2..makan ramai2.. salam aidiladha cendol

Nyue said...

best nya sambut raya korban kat mesir..huhu...sendol stdy sne ke??sama la dgn kwn adil dia pun stdy mesir tp raya thn ni dia balik kampung...huhuhuhu

Nadia Elena said...

unta tu comelllll... =)

elyna mirsada said...

wow beraya di perantauan cendol..sdp tu leh mam unta..sdp ke daging unta dear?ely tag cendol utk contest tau..

wan nurul hezrina said...

wahhh mesti meriahkn cendol suasana kt sana..nurul thun nie tak amik korban..berkorban di sepital.adik bersalin abah mcuk ward icu

N.Aima K said...

positifnya... dpt pengalaman berhari raya di tempat orang... dan buat kita lebih menghargai keluarga kita kan..? lama tak singgah sini rindu lah

Bulan Syurga Firdausi said...

bertuahnya :)

-meeSUPERGIRL- said...

lap hngus tu cendol .. hehe

Eein Azryn said...

Untung awak ada pengalaman tengok unta kena sembelih. :)

lelamaisara said...

wah...korban unta ye....seronok la dapat pengalaman baru kan...:)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

aidiladha kat sana lagi seronok kan cendol? :)

inche hlovate said...

apa rase daging unta??

Solehah Shamsuddin said...

bestnya dapat merasai pengalaman duduk di luar.solehah ni xtau ble nk ke sana.urmmm

Yana Libra said...

wah...sedap tak daging unta tu??

9n0L4 said...

nampak meriah jugak eks sambutan kat sane. terubat la rindu tu sikit kan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...